niedziela, 24 kwietnia 2016

Ciasto Kinder Country bez pieczenia

Kochamy ciasta bez pieczenia prawda? Są zawsze pyszne, kaloryczne (niestety)  i szybko znikają. 
3 Bit (sprawdź) dzieli się teraz u mnie miejscem na podium z ciastem Kinder Country :)                  
Mój ukochany batonik doczekał się swojej większej wersji w postaci ciasta. Na pomysł trafiłam przypadkiem na blogu lowca-smaku.blogspot.com, no i nie czarujmy się - przepadłam. Od razu wiedziałam, że ten weekend będzie należał do Kinder Country :) 
Ciacho jest przepyszne, z resztą pewnie sami się domyślacie :D
Niestety po takiej wersji nie możemy spodziewać się, że będzie ona dietetyczna - a szkoda. 
Z drugiej jednak strony, czasami możemy sobie pozwolić na bombę kaloryczną :) Zachęcam :D
Jest naprawdę słodki, więc 1 mały kawałek w zupełności nas zadowoli ;)




Co potrzebujemy:
  • 2 x 200 ml śmietany 30%
  • 250 g serka mascarpone
  • 2,5 +1 szklanki pszenicy w miodzie
  • ok 220 g herbatników
  • 1 biała czekolada (100 g)
  • 2 mleczne czekolady (100 g)

*składniki na tortownicę o średnicy 26 cm


1. Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej (>>KLIK<<). Odstawiamy do przestygnięcia.
Śmietanę (200 ml) ubijamy na sztywno. Przy niewielkich obrotach miksera, dodajemy łyżkami serek
mascarpone, a następnie wlewamy uprzednio roztopioną białą czekoladę.

2. Do tak przygotowanej masy, wsypujemy 2,5 szklanki pszenicy w miodzie i dokładnie mieszamy łyżką.

Dno tortownicy pokrywamy herbatnikami, a następnie wykładamy przygotowaną wyżej masę. Wyrównujemy i układamy kolejną warstwę herbatników.

3. Przygotowujemy czekoladową masę. Ponownie ubijamy śmietanę (200 g) i tym razem dodajemy roztopione wcześniej mleczne czekolady (przestygnięte).

Tak przygotowaną masę wykładamy na warstwę herbatników.

4. Wierzch obsypujemy ok 1 szklanką pszenicy.

Uwaga! Gotowe ciasto najlepiej chłodzić przez cała noc w lodówce.

SMACZNEGO :)

14 komentarzy:

  1. na wielu blogach trafiam ostatnio na to ciasto, wygląda zachęcająco, chyba też spróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Ostatnio to jakiś hit, więc i ja musiałam wypróbować :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się usunął poprzedni wpis :) Mój syn ma niedługo urodziny i zastanawiam się czy dałoby radę aby upiec kakaowy biszkopt i przełożyć go białą masą jak kremem? i czy musiałabym zwiększyć ilość składników aby przełożyć 2 warstwy tortu o średnicy ok 24 cm?

      Usuń
    2. Przy dwóch warstwach może być troszkę mało tego kremu. Warto dokupić np. jeszcze jeden serek mascarpone i zobaczyć w trakcie robienia kremu czy dodawać 2 opakowania. Mascarpone dodajemy na końcu, po ubiciu śmietany, więc jeśli 1 nie wystarczy, zawsze można dodać jeszcze jeden. Wtedy powinno być ok. Jeśli będzie Pani robić, bardzo proszę o informację jak wyszło, sama jestem ciekawa :)

      Usuń
    3. ok napewno napiszę :)

      Usuń
  3. czy ciasto nie jest za słodkie? zastanawiam się czy nie dodać tylko 2 czekolad, jedną białą i jedną ciemną

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi się zwazylo. Czemu ?

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi się zwazylo. Czemu ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, gdzie można kupić pszenicę w miodzie?

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie! Gdzie można kupić pszenicę w miodzie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...