niedziela, 14 grudnia 2014

Pierniki (II)

Wiele osób już piekło pierniki, a ja dopiero teraz. Te z poniższego przepisu muszą troszkę poleżakować, aby zmiękły więc to ostatnia chwila na pieczenie ;) Są już w kartoniku i czekają na Święta. Inspirowałam się przepisem ze strony Moje Wypieki, ale nieco go zmodyfikowałam.  Na stronie przeczytałam również, że do kartonika z piernikami warto wrzucić kawałek jabłka, bo wtedy pierniki szybciej robią się miękkie. Zobaczymy ;)
Czujecie już Święta? :D
Jeśli zrobimy je wcześniej to lepiej przechowywać w puszce.



Co potrzebujemy? (około 80 pierników)
  • 100 g masła
  • 1/3 szklanki miodu
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 2 i 1/4 szklanki mąki
  • 3 łyżki przyprawy do piernika
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Lukier
  • 1 białko
  • 1,5 szklanki cukru pudru


1. Masło topimy w rondelku, dodajemy miód i podgrzewamy. Gdy przestygnie, wlewamy do miski z pozostałymi składnikami. 
Jeśli masa będzie zbyt rzadka, dodajemy mąkę. 
Z kolei, gdy masa wyjdzie klejąca, możemy włożyć na godzinę do lodówki.

Masę rozwałkowujemy, podsypując mąką i wycinamy  pierniczki. Proponuję ok 3 mm grubości, bo chudsze będą się przypalać.

2. Pierniki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez około 7 minut. 
Długość pieczenia jest uzależniona od grubości, więc musicie "wyczuć". Niektóre piekłam 5 minut, niektóre 10.

3. Przygotowujemy lukier. Do białka dodajemy cukier puder (jeśli będzie za rzadki, dosypujemy cukru pudru). Lukrujemy przestygnięte pierniki.

SMACZNEGO ;]


4 komentarze:

  1. Ja się biorę jutro za pieczenie pierniczków;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pierniczki :-) wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczki - zdecydowanie zacny wyrób ;) Ja akurat organizuję american steak house ale chyba pierniczki zrobie na deserk, nie trzeba ich w końcu jeść tylko w święta! Nie ma to jak steki, burgery i pierniki! :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...