sobota, 27 września 2014

Ciastka z twarogiem i śliwkami

Ciastka robiłam pierwszy raz, a zachęciła mnie niewielka ilość składników, a więc i prostota wykonania. Do ciastek dałam śliwki, ale równie dobrze mogłyby być z innym owocem lub całkiem bez niczego. Twaróg nadaje fajnego smaku, a same ciasteczka są niesamowicie mięciutkie i nie przesadzę jeśli powiem, że rozpływają się w ustach ;] Można (ale nie trzeba) dodać też trochę cukru - ja tak zrobiłam, ponieważ śliwki były lekko kwaśne. 




Co potrzebujemy: (ok 50 ciastek)
  • 200 g twarogu (u mnie chudy)
  • 200 g masła
  • 200 g mąki
  • cukier (opcjonalnie)
  • ok 700 g śliwek


1. Twaróg rozgniatamy widelcem, dodajemy masło w temperaturze pokojowej. Opcjonalnie cukier według uznania. Mąkę przesiewamy i ze składników zagniatamy ciasto. Formujemy w kulkę, zawijamy w folie i wykładamy do lodówki na ok 2-3 h.
Ciasto ma klejącą konsystencję, dlatego trzeba je schłodzić przed wałkowaniem.

2. Po schłodzeniu rozwałkowujemy ciasto na 2-3 mm i wycinamy kształty szklanką.
Na wycięte kółka nakładamy małe kawałki śliwek, a następnie zwijamy w kieszonki.
Oczywiście możemy formować dowolne kształty ;]

3. Ciastka układamy na blaszce i pieczemy przez ok 18 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.
Możemy je obsypać cukrem pudrem, jeśli chcemy, aby były bardziej słodkie.

SMACZNEGO ;]




Moje ciasteczka podałam w ślicznej trójdzielnej salaterce z Kolekcji Drewnianej dostępnej w sklepie internetowym Kupszklo.pl. Idealnie nadaje się zarówno do słodyczy, jaki i do owoców czy sałatek.




6 komentarzy:

  1. Cudnie wyglądają i zapowiadają się pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudeńka. Nie wiem czemu, ale skojarzyły mi się z ciasteczkiem z wróżbą. Może przynoszą szczęście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyjątkowo urocze te kopertki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Efektowne,piękne na pewno smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wyghladaja, ja niedawno robilam podobne tylko z jablkami :) pyszne byly :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...