sobota, 30 sierpnia 2014

Nutella ze śliwek - Czeko-dżem

Robiłam w tym roku pierwszy raz. Przeglądając strony internetowe natknęłam się na wiele przepisów, a ten z którego postanowiłam skorzystać otrzymałam od Aguli (serdecznie Cię pozdrawiam i na czeko-dżem zapraszam ;]). Smakiem to on może nie przypomina tej słynnej Nutelli, ale i tak jest pyszny i wielbicielom słodkości na pewno przypadnie do gustu (tak, jak i mi) :)




Co potrzebujemy:
  • 2,5 kg śliwek (najlepiej węgierek)
  • 1 kg cukru
  • 100 g kakao
  • 1 cukier waniliowy



1. Śliwki rozgotowujemy, a następnie jeśli będzie potrzeba - miksujemy. Dodajemy cukier i cukier waniliowy. 
Gotujemy przez ok 2 godziny na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. 

2. Dodajemy kakao i jeszcze chwile nie przestajemy gotować.
Przekładamy do słoiczków, odwracamy "do góry nogami" i pozostawiamy pod przykryciem do wystygnięcia.

SMACZNEGO ;]

9 komentarzy:

  1. W tym roku muszę koniecznie zrobić taką nutellę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł.Idealny dodatek do deserów;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis! ;)))

    Pozdrawiam
    __________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie umiem zawekować w ten sposób. I tak zawsze mi się popsują. Robię to "po babcinemu", w garnku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł, chętnie wypróbuje, zapowiada się smakowicie:)
    Świetne zdjęcia i przepisy, dołączam do grona obserwatorów i będę zaglądać!

    Pozdrawiam:)
    elenagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy coś się stanie jak dodamy mniej cukru np. 0,5 kg? I czy 2,5 kg śliwek, to mają być już bez pestek?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...