piątek, 12 października 2012

Ciasteczka śmietankowe z dziurką

Jak to sympatycznie brzmi :) A jeszcze lepiej smakuje. Na przepis natknęłam się na blogu Ósmy kolor tęczy. Ciasteczka zachwyciły mnie tym, że są banalne w wykonaniu i potrzeba tylko kilku składników, które prawie zawsze znajdują się w kuchni. Gdy nie mamy pomysłu na przekąskę do kawy, zostało mało czasu, w lodówce prawie nic nie ma, to te ciastka są idealnym pomysłem. Ciasteczka są bardzo kruche i wyczuwam w nich delikatny smak śmietany. Autorka przepisu porównała je do ciasta francuskiego i coś w tym jest. Teraz wiem, że będę często do nich wracać. Spróbujcie, a zrozumiecie :)




Co potrzebujemy: (ok 50 ciastek)
  • kostkę masła (200 g)
  • 250 g mąki
  • 4 czubate łyżki śmietany 12% (homo lub ukwaszona - ważne żeby była gęsta)
  • cukier
  • cukier waniliowy


1. W misce zagniatamy wszystkie składniki oprócz cukru. Ciasto jest klejące, więc możemy włożyć na pół h do lodówki, lub podsypać mąką i od razu rozwałkowywać (ja wybrałam drugi sposób-nie lubię czekać ;p). Wycinamy kółka z dziurką (użyłam szklanki i kieliszka). Ciasto powinno mieć nie mniej niż ok 5 mm grubości, bo inaczej ciężko będzie nam oderwać od stolnicy.

2. Do miseczki wsypujemy torebkę cukru waniliowego i dosypujemy zwykłego. Cukier wan. nie jest obowiązkowy, ja po prostu lubię delikatny posmak wanilii ;). Maczamy w nim wycięte krażki z jednej strony i wykładamy na blachę. Pieczemy w 180 stopniach, do zrumienienia, ok 15 minut. Trzeba pilnować, aby sie nie przypaliły. Ja jedną część miałam już gotową po 10 min.

SMACZNEGO

15 komentarzy:

  1. Pysznie brzmi a same ciasteczka uroczo wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciastko z dziurka, urocze! moge jedno?:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne i tak mało potrzeba by mieć takie cuda...

    OdpowiedzUsuń
  4. urocze, z tą dziurką i wstążeczką

    OdpowiedzUsuń
  5. urocze ;)
    a w sumie sama nazwa "śmietankowe" mnie zachęca..lubię wszystko co śmietankowe;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam. Są przepyszne, smakują jak z ciasta francuskiego, w domu zachwyceni. Mmm, kocham Cię za dodanie tego przepisu! ;)
    Pozdrawiam
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie muszę zrobić,

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dawna mam ochotę na te ciasteczka... Mam zamiar jutro je przygotować, ale jest pewien problem - otóż śmietana (18%) którą kupiłam jest lejąca :( nie mam pojęcia dlaczego, bo jest w dacie i nigdy wcześniej mi się to nie przytrafiło... Zatem mam pytanie, czy mogę użyć tej śmietany? Jeśli tak to w tej samej ilości czy innej? Czy muszę kupić nową śmietanę? :( Dodam, że bardzo zależy mi na tym, żeby się udały, bo zamierzam poczęstować nimi gości i nie chcę zrobić sobie wstydu...
    Ps. Proszę o szybką odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, teoretycznie powinna być gęsta, ale myślę, że można spróbować, jeśli ta śmietana nie jest, aż tak rzadka. Proponuję zrobić najpierw z połowy porcji i zobaczyć co wyjdzie. Zawsze robiłam z gęstą, wiec nie mam porównania. Jeśli sie Pani zdecyduje to proszę dać znać jak wyszły.
      Pozdrawiam ;)
      P.S. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję.

      Usuń
    2. Nie szkodzi, miałam dość czasu :) zatem zrobiłam i się udały! Częstowałam nimi znajomych i wszystkim smakowały :) z tym że moje piekłam zaledwie 8 min a są bardziej zarumienione... Ale nadal pyszne :)

      Usuń
    3. No to super, cieszę się, że wyszły ;)

      Usuń
  9. Zrobiłam! Pyszne! Tylko w kształcie serc, bo łatwiej się je odklejało od stolnicy :) Cała rodzina była zachwycona.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...