niedziela, 12 sierpnia 2012

Sałatka kalafiorowa z koperkiem - na surowo

Pierwszy raz jadłam tą sałatkę, gdy moi rodzice wrócili od cioci i powiedzieli, że jedli coś dobrego i zaraz nam to zrobią. Byłam zaciekawiona tym, jak może smakować sałatka z surowym kalafiorem, ale gdy pierwszy raz spróbowałam to już wiedziałam, że to będzie jedna z moich ulubionych sałatek. Jest inna niż wszystkie, a na dodatek nie wymaga wielu składników i co najważniejsze - szybko się ją przygotowuje. Gdy raz spróbujecie, to już zawsze będziecie do niej wracać - tak też jest w moim przypadku. 
A przy okazji gorące pozdrowienia dla moich stałych czytelników, a także tych sporadycznych ;) Dziękuję Wam, że mam z kim dzielić się pomysłami, które stale nachodzą moją głowę.





Co potrzebujemy:
  • średniej wielkości kalafior
  • 200ml majonezu
  • 3 jajka
  • koperek
  • pieprz, sól, łyżeczka cukru


1. Kalafior dokładnie myjemy i siekamy bądź "rozrywamy" na małe kawałki. Ugotowane jajka kroimy w drobną kostkę. Świeży koperek (nie żałujmy go, im więcej tym lepiej) również drobno siekamy. Wszystkie składniki wrzucamy do miski, dodajemy majonez, przyprawy i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na kilka godzin do lodówki, aby kalafior zrobił się bardziej miękki.

SMACZNEGO





16 komentarzy:

  1. Niesamowity pomysł. Już czuję ten smak kalafiora, gdy go rozgryzam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kalafiora surowego nigdy nie jadłam, ale sałatka wygląda dość smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam sałatki z kalafiora, choć to jedno z moich ulubionych warzyw. No skandal. ;) Dziękuję za podsunięcie pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo, jadłam, pycha jest, trochę z innymi składnikami znam, ale ogólnie ok;D nomen omen...moja funfela z pracy mi ja sprzedała...;D

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam sałateczki, świetny sposób na mały głód w pracy

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam surowego kalafiora! salatka prezentuje sie bardzo apetycznie :-) ja robie z surowym kalafiorem, ogorkiem i zielonym groszkiem - polecam, jest rowniez bardzo smaczna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam, robię i uwielbiam. Całkowicie się z Tobą zgadzam - sałatka jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  8. hm, nie lubię kalafiora, ale może warto by było spróbować ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. dobra w szczególności do grilla :D

    OdpowiedzUsuń
  10. A Ja nigdy nie lubiłam kalafiora, aż tu nagle, całkiem niedawno zapałałam do niego ogromnym uczuciem :) Mam tylko pytanie, ponieważ jestem uczulona na majonez (...), czy można zastąpić ten sos czymś innym, np. jogurtem naturalnym dobrze przyprawionym? Albo zrobić sos pół na pół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze robiłam tylko z majonezem, ale może warto spróbować z tym jogurtem lub jakimś sosem. Proszę dać znać jak smakowało :) To mi dało do myślenia, bo bardzo lubię sos czosnkowy, więc kiedyś z nim spróbuję zrobić sałatkę :)

      Usuń
    2. Zamiast majonezu lepsza będzie śmietanka z odrobiną przypraw - zdecydowanie lepsza niz jogurt

      Usuń
  11. p r z e p y s z n a !! :) moja ulubona:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie zrobiłam -pyszna!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. robię ją już kolejny raz. Troszkę zmodyfikowałem przepis i zamiast 3 jajek daję 8 :) lubię w wersji bardziej jajecznej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...