czwartek, 2 sierpnia 2012

Muffiny z jagodami szybkie i proste

Lubicie muffinki? Kiedyś raczej nie jadłam tych babeczek, mimo że tyle ludzi się nimi zachwycało. Jakiś czas temu kupiłam pierwsze opakowanie jakiejś firmy, gdzie wystarczyło dodać jajko i olej, a po chwili miałaś muffinki. Zasmakowały mi, ponieważ właściwie się nie narobiłam, a muffiny były bardzo dobre. Po co jednak kupować gotowe, skoro mamy możliwość zrobienia ich samodzielnie przy niewielkim nakładzie pracy i czasu. Mimo, że może się to wydawać mozolne i nieopłacalne, to zapewniam, że te babeczki robi się szybko i przyjemnie, a do tego smakują naprawdę wyśmienicie. Wczoraj zrobiłam je z jagodami i wyszły pysznie. Zachęcam, bo nic nie zastąpi tych samodzielnie przygotowanych :)





Co potrzebujemy:
  • 1 jajko
  • 125ml oleju
  • 350g mąki
  • szklanka mleka
  • 130g cukru
  • 1 paczuszka cukru waniliowego 
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok 200g jagód


Z porcji wyszło mi 19 muffinek.

1.  Suche skladniki mieszamy z mokrymi. Miksujemy na gładką masę lub mieszamy -  ciasto wtedy może mieć grudki, ale jest bardziej puszyste.  Następnie dosypujemy jagody i delikatnie mieszamy, aby nie zrobić z nich paćki ;)

2. Przekładamy ciasto do formy na muffiny lub do papilotek. Pieczemy w 180 stopniach przez około 20 min. (Po 15-20 min muffiny były już dobre, jednak mało zarumienione, więc przytrzymałam do około 30 min, aby nabrały koloru)

SMACZNEGO



6 komentarzy:

  1. Szalenie podoba mi się to, że jagody w muffinach "nie rozpłynęły się" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dziś to samo: http://poczatkujaca-pani-domu.blogspot.com/2012/08/muffinki-z-borowkami.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oficjalnie - mam na nie ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  4. domowe o niebo lepsze niż te kupne:) pięknie wyglądają:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, mąż ubielbia, sąsiedzi uwielbiają i współpracownicy uwielbiają ❤️

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...