niedziela, 27 maja 2012

Tort z masą serową i bananami

Na Dzień Mamy upiekłam swojego pierwszego torta. Wyglądem może nie jest idealny, ale za to wszystkim bardzo smakował. Pytali, kiedy znów go przygotuję, więc musiał naprawdę smakować, a przyznam że moim domownicy są bardzo wybredni :) Masa serowa w połączeniu z bananami była faktycznie bardzo dobra. Bazowałam na kilku znalezionych w internecie przepisach.





Co potrzebujemy:  
Do biszkoptu:
  • 4 jaja
  • 150g cukru
  • 120g mąki (może być po połowie pszennej i ziemniaczanej)
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
Do masy serowej:
  • 4 średniej wielkości banany
  • 400g śmietany 30%
  • 3 śmietan-fix
  • 500g serka homogenizowanego (ja użyłam naturalnego we wiaderku z Piątnicy, może byc też ser na sernik) 
  •  3 łyżki cukru
 Do masy czekoladowej:
  • 1 czekolada mleczna
  • 150g masła
 Do masy cukrowej:
  • 800g cukru pudru
  • 100g glukozy
  • 4 łyżeczki żelatyny

1. Na początku przygotowujemy biszkopt. Ja zrobiłam go dzień wcześniej wieczorem. Białka ubijamy na sztywną pianę, a następnie stopniowo dosypujemy cukier. Gdy ten rozpuści się, dodajemy uprzednio przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia i kakao. Wszystko delikatnie mieszamy, aż do uzyskania jednolitej masy. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, na około 15-20 min. Po przestygnięciu przecinamy biszkopt na dwa krążki.

2. Banany kroimy w krążki i pokrywamy nimi jedną warstwę biszkoptu. Do garnka wlewamy śmietanę i ubijamy mikserem, a następnie wsypujemy śmietan-fixy. Uprzednio wymieszany serek homogenizowany wraz z cukrem i cukrem waniliowym dodajemy do ubitej śmietany i mieszamy, aż do momentu ich połączenia. Gotową masę wylewamy na banany.


3. Na wylana masę nakładamy drugi krążek biszkoptu i wkładamy na 1,5 godziny do lodówki.

4. Kolejnym elementem jest przygotowanie masy czekoladowej, którą pokryjemy cały tort, aby miała do czego przykleić się masa cukrowa lub lukier plastyczny. Na chwilę przed wyciągnięciem tortu z lodówki, rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej (TUTAJ MÓJ PRZEPIS JAK TO ZROBIĆ). Mikserem rozmiksowujemy masło (najlepiej jeśli będzie miękkie) i stopniowo dodajemy czekoladę. Gdy uzyskamy gładki krem, możemy pokryć nim cały tort (górę i brzegi). Po tym "zabiegu" tort wstawiamy znów do lodówki, aby czekolada stwardniała. 

5. Następnie bierzemy się za przygotowanie masy cukrowej do pokrycia tortu. Do około 70ml wrzątku dodajemy żelatynę cały czas mieszając, a następnie glukozę. Na stół wysypujemy cukier puder i wylewamy na niego rozpuszczoną żelatynę z glukozą. Ugniatamy, aż do momentu uzyskania gładkiej masy. Rozwałkowujemy na cienka warstwę.

6. Tort pokrywamy warstwą masy cukrowej. Nadmiar przycinamy (możemy wykonać z niego ozdoby). I to już wszystko :)

SMACZNEGO!


9 komentarzy:

  1. Gratulacje za odwagę, ja jeszcze nie dojrzałam do zrobienia tortu :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Na zdjęcia tego tortu nie można patrzeć spokojnie i bez emocji:-) Wygląda przecież cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję pierwszego, udanego torta. Ja jeszcze nie mam w tym zakresie doświadczenia, ale nigdy nie wiadomo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Początkowo nie byłam przekonana co do masy cukrowej, ale teraz już wiem, że bez niej tort nie smakowałby równie dobrze :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzisiaj mam zamiar zrobć torta i zastanawiam się nad tą masa serową mam wrażenie że mogłaby wyjść za rzadka...ale mimo to spróbuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę kupić dobry gęsty serek homogenizowany albo ser na sernik. Na pewno wyjdzie dobra masa :)

      Usuń
  6. Piękny tort:) mam zamiar go zrobić, ale za nim to mam dwa pytania: z czego zrobione są serduszka(ciasto kruche?) i czym można zastąpić żelatyne w tym przepisie?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serduszka są z masy cukrowej. Masę cukrową (lukier plastyczny) można kupić, więc nie trzeba robić z użyciem żelatyny. Przy robieniu masy cukrowej korzystałam z przepisów, które można znaleźć w internecie, ale nie znalazłam jeszcze takiego w 100% idealnego ;)

      Usuń
  7. Ciekawy przepis tak jeszcze nie robiłam zaraz wyciagam z piekarnika biszkopt i spróbuję z tymi bananami

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...